Alla inlägg under februari 2013

Av Emma Dahlström - 28 februari 2013 20:32

Hejsan! Sitter och pluggar lite, jag pluggar so och matte, det är ganska knäppt att jag tycker det går bättre när jag är sjuk och ska jobba en när jag är frisk. Jag hitta jätte bra fakta om min fördjupning på so:n och på mattten löste jag tre uppgifter jätte lätt. Men jag känner mig så trött men ändå pigg, mitt huvud är helt klar men mina ögon är trötta men mina händer är också pigga. så jag kan typ skriva och hålla på hur mycket som helst. Men min näsa håller på att dö, det svider som fan! Och den är helt röd. Imorgon så har jag idrott och då ska jag vara med, så hoppas att jag inte hostar ihjäl eller nått. 

Jag har hittat en as nice klänning och skor som jag tror jag ska ha på mig när jag slutar nian. ska frågra mamma om hon vill betala det åt mig. Får hålla tummarna. 


 

 


Av Emma Dahlström - 28 februari 2013 17:45

Hejsan! Sitter och kollar på superman grejor, Martina skicka en länk med massa kläder och väskor med superman! Älskar henne som hitta den hemsidan, så nu ska jag kolla grejor sen blir det handla!!!! Idag så gick jag på skolan, jag gjorde inte det igår, för jag är sjuk, men jag kämpade mig upp ur sängen och gick, och nu mår jag skit, jag snorar som ett as och är hes och har ont i hela kroppen. Tisdag-Onsdag (idag) så sov jag hos Lowe, så jag var hemma hos han och sov medan han gick i skolan ;P Kändes as skönt att sova, skulle hellre gjort det idag. Jag nös hela kvällen igår och hela morgonen idag och halva dagen eller det har kommit då och då, det är inte så att jag nyser tyst och en gång, nej nej, jag nyser så jag skriker och så nyser jag fem gånger på rad typ. Ska gå på skolan imorgon också, vet inte direkt varför, men det är väl för att det är så tråkigt att vara hemma. Idag så har det varit jätte konstigt väder, det har varit typiskt April väder... HAHA idag på musiken så ska vi göra en cover på en låt som vi själva får välja, jag är med Filip och Emma, Emma spelar bas och Filip gitarr och jag sjunger, men det gick inte så jävla bra idag eftersom jag är fett hes så kan inte ta vissa toner, så jag lät helt fuckt up. Men jag lär ju bli bättre på lovet. Vet inte direkt vad jag ska hitta på. Hoppas jag hittar på någe kul iaf. Ska försöka att inte köpa så mycket grejer och så, vill gärna spara så jag kan köpa lite mera nästa månad. Ja. När jag har sovit hos Lowe, så har vi inte gjort så mycket, vi har lagat mat, tagit det lugnt, sovit, kollat på tv/film, ja, typ det. Imorgon är det fredag, FEETT HÄRLIGT, som tur är så har vi inne idrott, fast vi fick vara ute men det pallar jag inte, kommer säkert blåsa. Har inte så mycket mera att berätta så ni får ha det så bra! 

   

 

Av Emma Dahlström - 25 februari 2013 19:30

Hej! jag har gett upp om det dära tjugo dagars. Jag orkar inte. hursomhelst. Idag så har jag varit på skolan, sen så gick jag in till Krokom med Lo. Så jag har inte gjort någe speciellt idag. Imorgon så ska jag sova hos älskligen, har Ev-dag, och då fick jag musikal...

Vi får välja mellan att vara skådespelare eller musiker. Jag vet inte direkt vad jag ska välja. 

Nästa vecka så är de lov!!!! Fett nice. Vet inte direkt vad jag ska hitta på. Jag har inte direkt så mycket att säga, eftersom det inte hänt nått speciellt. 

Vi lyckas alltid ramla när vi ska åka skidor. Hur?! 



         

 



Av Emma Dahlström - 24 februari 2013 15:58

Hejsan! Känner att jag är lite efter med bloggandet, har massa tid nu så kan berätta vad jag har gjort i helgen. Jag har inte gjort så jätte jätte mycket, men lite iaf. 


Fredag:

 

På morgonen hade vi svenska, där gjorde vi ingenting, gick igenom massa saker, sen hade vi idrott och då blev det snökrig, vi åkte skidor och kasta oss i snön eller blev puttad. Olsson var ganska sura på oss eller mest mig för jag slänge mig över henne och begravde henne i snön, så fick springa flera varv runt i omklädningsrummen, sen var det lunch, det var inte sådär jätte kul, men sen sista lektionen så hade vi engelska och då kastade Lina iväg min penna och sen min mapp så då tog jag hennes mobil och gömde den under armhålan, hela kanten på mobilen syntes, men Lina var för dum för att inte se det. Hon leta seriöst överallt, jag och Lo garva så vi börja gråta, tårarna spruta och tappa nästan andan. Om jag inte hade sagt en ledtråd hade hon nog inte hittat den. Sen efter det så åkte vi in till stan runt ett. Och då gick vi och fikade och så satt vi utanför busstorget och jag skulle ringa min mamma men då gick min mobil sönder på nått vis så hon hörde mig inte, så satt och skrek ''hallå'' och alla som klev på bussen eller gick förbi kollade as mycket!! Och Lo tyckte det var as kul så hon höll på ramla från där vi satt. Sen åkte vi till Ås och där puttade Lo mig på en snöhög och så jag landade på mage sen gled jag ner i djup snön.... 

Så blev Lo puttad och sen Lina och sen Ola. Så var vi där nån timme sen drog vi till Krokom och skulle slagga hos Lina. Sen på kvällen så blev vi sugen på glass, så då hade vi tjugo minuter på oss att springa ner på ica, jag och Lo ville åka madrass och så, så då tog vi nånting (kommer inte ihåg vad det heter) och vi hittade as stora snökullar som vi lekte i och Ola filmade, så ska fråga efter filmerna så kan jag lägga upp det. Ja så vi var ute ganska så mycket, men det var jävligt varmt ändå. Sen så somande jag rumt ett kanske. 


Lördag:


Vaknade först runt åtta av att Lina och hennes familj skulle åka iväg, sen fick jag somna om rill typ elva och sen somnade jag om till halv ett, då klev jag och Lo upp sen så gick jag till bussen, kom till stan tio över två, då gick jag till Lowe, vi gjorde inte så mycket igår, vi kollade på film sen gick vi och handlade sen så lagade vi mat, sen kollade vi på film typ hela kvällen. Så vi tog det bara lungt, vet inte direkt när i somnade. 


Söndag:


Vaknade runt halv tolv, klev vi upp kollade om det fanns nå frukost sen så la vi oss i sängen igen och kollade på tv det var polis skolan 6, sen så åkte jag hem runt två typ. Och nu sitter jag här. Sitter och lyssnar på musik och käkar ballerina, eller jag gjorde. Är ganska så trött, har varit det hela helgen typ, så har jag ont i halsen och fryser och har ont i hela kroppen typ....


Alla bilder är ifrån fredag, tog inga bilder igår och inte idag. 

                               

 



Av Emma Dahlström - 23 februari 2013 19:01

  1. Jag fullkomligt ÄLSKAR lingonsylt, det är det goaste som finns!
  2. Jag splear bas i ett band som heter Jamtlandstausan.
  3. Jag är pojkflicka, har alltid varit och kommer alltid vara.
  4. Jag inte bara älskar hårdrock, det är också mitt liv.
  5. Mitt fritidsintresse (förutom att spela musik) är jakt och fiske.

 

Hagelskytte! :)

 

//EMMA  

Av Emma Dahlström - 23 februari 2013 18:38

Va ett tag sen jag körde dagens låt nu, men det ska re bli ändring på! Okej dagens låt borde egentligen vara heartbreak hotel av YOHIO eftersom den släpps som singel idag. Men den släpps inte förrän kl 21.30 så de sket sig ju... så därför blir dagens Crashdiets nya låt California som finns med på deras nya skiva The Savage Playground. Videon är så jävla bra. Peter är ju bara så king asså! :)



//EMMA 

Av Emma Dahlström - 23 februari 2013 16:03

Hejhej! Här kommer det en bildbomb, som jag egentligen skulle lägga ut förra helgen men då funka inte internet så den kommer nu ist! 

Enjoy :)


                                                 


//EMMA  



Av Emma Dahlström - 23 februari 2013 09:16

Hejsan! Sitter hos Lina med Lo, Lina och hennes familj har åkt iväg, så vi är själv, igår så gjorde vi rätt så mycket, kan skriva om allt imorgon, tar lite snabb uppdatering här. Jag och Lo snodde Linas säng så Ola och Lina fick sova hos Moa, var uppe ganska så sent igår, kommer inte ihåg när jag somnade. Igår hade vi först tre lektioner sen så slutade vi då drog vi in till stan en kortis och gick och fikade på domus sen åkte vi till Ola för han skulle byta om och så, sen åkte vi till krokom och köpte lite godis och så sen gick vi hem till Lina och där gjorde vi typ ingenting, dom ja sig ganska så tidigt. Men vi hade kul igår iaf, garva så vi börja grina typ flera gånger! Jag lägger upp bilder senare idag eller imorgon. PussHej! 

 

Ovido - Quiz & Flashcards