Alla inlägg under januari 2013

Av Emma Dahlström - 31 januari 2013 18:43

Hejsan! Sitter och kollar lite på facebook och lyssnar på musik (som vanligt) Idag så har vi haft nationella i svenska, det gick skit bra, är fett glad! Sen efter skolan så var jag med Lo, vi gick till Frasses och käkade, jag tog ett skrovmål och hon tog en barnbox, det var super gött. Sen så kom en som heter Stang och då gick vi till ica och dom typ handla upp halva förrådet med godis! Sen så träffade jag mamma och då följde jag med henne på ica och sen så skulle hon köpa blommor till en kompis som fyllde år, och hon hade världens gulligaste valp!! Gosade med den hela tiden, så blev vi bjuden på fika också, sen åkte vi hem och nu så sitter jag ju här. Hon har en berner sennen, och den hade ett blått och ett brunt öga, hade lust att ta med den hem!!! Den var så sjukt GO. Valpen heter Märta :)

Imorgon så är det fredag och då slutar jag klockan ett :) Ska åka in till stan och fråga om dom har nån tid till mig så jag kan pierca mig, så kommer mamma in runt halv fem, så får hoppas dom har tid!! HÅLLER  TUMMARNA!!

Men mamma får betala för jag har tydligen bara 30kr kvar på kortet...



Jag tror Frasses tycker att Lo är dålig i matte

 


Hon ville inte vara med på kort, hon ville leka istället

       

 

Av Emma Dahlström - 30 januari 2013 18:22

Hej! Sitter och dampar sönder, för att min data är helt dum i huvudet... Har inte haft den perfekta dagen så det blev ju inte direkt bättre. Hursomhelst, idag så har jag varit på skolan, haft vanliga lektioner, men vart så sjukt föbannad så har gått rätt dåligt...

Imorgon så är det torsdag och då har jag nationella. Yey! skit kul. eller inte...

Efter skolan så åkte jag hem, tog lite kort på vägen när jag gick från bussen. Igår så sov jag hos Lowe, vi gjorde inte så mycket, kollade på tv och sen så var det en film på sexan, men kommer inte ihåg vad den heter. Jag hoppas på att jag får in mamma till stan imorrn så hon kan skriva på en lapp och så vi kan boka tid :)

Ska plugga ikväll eftersom jag har prov i so på fredag. Har skridskor på fredag också, då ska jag ta med mina egna, för att låna på skolan är så drygt, för dom e dåliga och gör fett ont, hatar att man MÅSTE ha hjälm, jag är 15, jag är inte som när jag var typ 8 och inte kunde stanna och åkte rätt in i rinken, det är väl mitt eget fel om jag ramlar på huvudet. Man må va riktigt klantig om man ramlar på huvudet :O

           

 


Av Emma Dahlström - 30 januari 2013 16:53

Hejhej! Idag har hela familjen varit hemma och vari sjuka. Vinterkräksjuka. Men jag har "bara" haft feber, ont i magen och mått illa så jag ska nog gå på skolan imorrn. Då ska vi göra de första nationella. De blir i svenska. Känner mig inge pepp alls på de :( förstår inte alls vad det är för mening med dom här jävla nationella proven? Usch, fyfan säger jag...
Jag skickade nyss in min ansökan till gymnasiet, så här blir de: 1.musik-Sjölins, 2.musik-PC, 3.musik- Sundsvall. Känns inte riktigt rätt men tur att vi får välja om sen om det känns fel :)
//Emma

Av Emma Dahlström - 29 januari 2013 11:06

hejhej! sitter och har so, rätt så tråkigt, har snart lunch som tur är. har knappt nå smink på mig idag och det känns as skönt!! har inte så mycket att berätta FÖR DET HÄNDER JU ALDRIG NÅTT...

Av Emma Dahlström - 28 januari 2013 16:38

HejHej, sitter och kollar på Made på MTV, det är inte så direkt bra, men fanns inget annat att kolla på...

Idag så var inte Lina på skolan, så det var bara jag och Lo. Imorgon så har vi matteprov, hoppas det går bra, har med mig matten hem så ska träna lite, hade jag tänkt. Har inte så jätte roliga grejer att skriva om. Vi har haft helt vanliga lektioner idag, så ja. Jag har varit så sjukt trött idag, och nu sitter jag och fryser ihjäl och vill bara sova.

Mamma kommer hem snart så då ska väl vi laga mat, men vettefan vad för nått.
Den 18 februari så är den premiär på Teen Wolf klockan åtta på MTV. MISSA INTE!!

 

 

Av Emma Dahlström - 27 januari 2013 13:02

hellu! ligger i sängen och käkar cheez heartz, dom var as goda :) kolla också på film, That's What She Said

vaknade nyss också, la mig rätt tidigt igår, för det fanns inget att göra, och jag var arg på mamma och pappa. Idag så ska jag inte göra så mycket, synd att det ska vara fint väder dom dagarna jag ligger inne och lodar...

men jag hoppas det bli fint i veckan med :)

   

Av Emma Dahlström - 26 januari 2013 15:42

Hellu, jag bloggade ingenting igår för att jag inte tänkte på det och jag sov hos älsklingen igår, så hade annat för mig ;P

Igår så var jag först på skolan och vi hade idrott på morgonen, vi åkte skridskor, det var SVIN kallt!! Så jag, Lina och Lo åkte inte så länge. Sen så gick jag in till krokom med Lina, Lo och Ola, för vi slutade tidigt och gick ingen buss. Sen så åkte jag till stan till älsklingen, och fick vänta där typ själv en timme, sen så gick jag hem till han, sen så gick vi och tog ut pengar och sen låg vi mest bara inne och kollade på en tv. Hans mamma hade lagat as god pizza som vi käkade :)

Sen idag så sov jag till ett ungefär, han klev upp tidigare. Sen kollade vi på tv och tog det bara lugnt, mamma var på stan och ville bju oss på fika, men vi kände oss inte så pigga för att dra runt på stan så vi stanna hemma istället. Sen så åkte jag hem runt halv tre, och nu sitter jag här.  Men det har varit en mysig fredag :)

Mamma har inte pratat med pappa än om piercing... Blir lite arg, för jag vill göra det så fort som bara går!

Men ska prata med dom idag. Ikväll så ska jag inte göra så mycket, ta det lugnt och äta tre rätters middag med familjen, vi kanske spelar kort eller hittar på någe annat, jag vet inte.

Till förrätt så blir det räksoppa och till varmrätt så blir det lax och till efterrätt så blire äppelpaj med vanilj sås :)

Just nu så kollar jag på lägenheter, eftersom jag ska flytta till stan efter sommaren då jag börjar i stan :D !

Så jag hoppas det blir bra! Håller tummarna.


jag och Lo innan idrotten :)


Jag med hans mysiga tröja :)

 


Älsklingen här dårah,

     

 

Av Emma Dahlström - 25 januari 2013 19:39

Hejhej! Jag är just nu i Åkersjön och vi ska snart käka tacos :) skriver inte så mycke idag för ja bloggar från mobilen och de är jättedålig täckning här.
Imorrn är de skoterns julafton, så då lär vi väl åka och checka in de :)
Igår var 9:orna och kollade på revyn, den var så JÄVLA bra! Jag garva så ja grät!! ;D
Ja nu ska vi käka så bye :)
//Emma

Ovido - Quiz & Flashcards